ثبت بیش از یک‌میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری کلاله

فرماندار کلاله در شرق استان گلستان در آیین افتتاح مزرعه گردشگری در روستایی در این شهرستان گفت: جاذبه‌های گردشگری در شهرستان کلاله موجب شده تا سالانه بیش از یک‌میلیون بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان به ثبت برسد.

به‌گزارش میراث‌آریا، فرهاد شیبک روز شنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۳ در آیین افتتاح هشتمین مزرعه گردشگری در روستای بایندر بخش پیشکمر که با حضور علی نوری رئیس گروه گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان و جمعی از مسئولان کلاله برگزار شد، گفت: ظرفیت‌های شهرستان کلاله سبب جذب گردشگران و مسافران زیادی به این شهرستان شده است.

فرماندار کلاله با اشاره به این‌که جاذبه‌های طبیعی، زیارتی شهرستان کلاله شامل کوه، دشت، جنگل، چشمه، مجموعه زیارتی گردشگری خالد نبی (ع) و امام‌زاده عبدالله سبط موسی بن جعفر (ع) می‌شود، بیان کرد: این جاذبه‌ها موجب ثبت بیش از یک‌میلیون بازدید و بیش از ۱۲۰ هزار نفر-شب اقامت در سال شده است.

او با اشاره به این‌که افتتاح این مزرعه گردشگری در کلاله موجب ایجاد فعالیت‌های زراعی، باغی، دامی، طیور و ماکیان، شیلات و پرورش اسب می‌شود، تأکید کرد: این اتفاق گام مهمی برای توسعه گردشگری و پیشرفت روبه‌جلو این حوزه در شهرستان محسوب می‌شود.

شیبک با اشاره به این‌که در کنار این مزارع گردشگری، دیگر زیرساخت‌های گردشگری شهرستان نیز آماده خدمت‌رسانی به گردشگران هستند، یادآور شد: در حال حاضر ۴۱ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲۰ خانه مسافر و یک مجموعه «محیط پارکِ گردشگری» در کلاله پذیرای گردشگران و مسافران هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072902047
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha